Aquest matí hem assistit a una conferència per prevenir l'estrès en època d'exàmens i s'ha dividit en 3 parts:
1ª Part: ACTIVITAT FÍSICA
La salut és l’estat de complert benestar físic, mental i social; no només l’absència de malalties.
L’activitat física disminueix el risc de patir malalties diverses (cardiovasculars, hipertensió, obesitat...).
A més, així oxigenem el cos més del normal, fem que el cor bombegi més, desconnectem i entrem en un moment de lucidesa genial per estudiar, és a dir, augmenta la concentració.
La proposta és practicar l'activitat mental als matins i l'activitat física a les tardes (de 3 a 7 dies per setmana, mínim 30 minuts) , es pot fer a qualsevol lloc (al gimnàs, a casa, a l'aire lliure...) i podem practicar qualsevol activitat, l'important és que ens agradi per arribara crear una rutina.
2ª Part: NUTRICIÓ
Durant l’estrès tothom modifica els hàbits alimentaris, ja sigui per mancança o per excés. Menjar bé és cobrir totes les necessitats d’energia i nutrients. El cos humà té necessitats energètiques, estructurals i reguladores.
Nutrients:
Sempre és millor abusar del peix que no pas de la carn. També és millor el greix del peix i els fruits secs que no pas el dels làctics i els ous que són greixos saturats. L’alvocat és una fruita amb uns greixos molt beneficiosos.
Quines són les necessitats del cervell:
Els enemics del cervell són:
A) Ansietat davant dels exàmens a causa dels següents motius:
- Manca de preparació i organització de l’estudi.
- Manca de control de l’ansietat (per estudiar o durant l’examen)
B) Tècniques. 3 fases:
1. PREPARACIÓ DE L’ESTUDI:
Crec que ha estat una conferència molt interessant ja que són 3 temàtiques que hem de tenir en compte per a poder aconseguir el millor rendiment possible: ens han recordat l'important que és l'activitat física (fer el que vulguem, però moure'ns) per poder oxigenar el nostre cos, mantenir una bona alimentació i no saltar-nos cap menjar, ja que si no ens alimentem correctament podem perdre la concentració amb més facilitat i per últim, les estratègies a emprar en el moment d'estudiar i posteriorment fer els exàmens.
1ª Part: ACTIVITAT FÍSICA
La salut és l’estat de complert benestar físic, mental i social; no només l’absència de malalties.
L’activitat física disminueix el risc de patir malalties diverses (cardiovasculars, hipertensió, obesitat...).
A més, així oxigenem el cos més del normal, fem que el cor bombegi més, desconnectem i entrem en un moment de lucidesa genial per estudiar, és a dir, augmenta la concentració.
La proposta és practicar l'activitat mental als matins i l'activitat física a les tardes (de 3 a 7 dies per setmana, mínim 30 minuts) , es pot fer a qualsevol lloc (al gimnàs, a casa, a l'aire lliure...) i podem practicar qualsevol activitat, l'important és que ens agradi per arribara crear una rutina.
2ª Part: NUTRICIÓ
Durant l’estrès tothom modifica els hàbits alimentaris, ja sigui per mancança o per excés. Menjar bé és cobrir totes les necessitats d’energia i nutrients. El cos humà té necessitats energètiques, estructurals i reguladores.
Nutrients:
- Hidrats de carboni: Cereals, patata, pa, llegums, arròs, pasta, llet, truita.
- Proteïnes: peix, ous, llet, carn, verdures, fruits secs, llegums.
- Greixos: peix, fruits secs, oli, alvocat, làctics, ous.
- Vitamines
- Minerals
- Aigua
Sempre és millor abusar del peix que no pas de la carn. També és millor el greix del peix i els fruits secs que no pas el dels làctics i els ous que són greixos saturats. L’alvocat és una fruita amb uns greixos molt beneficiosos.
Quines són les necessitats del cervell:
- Glucosa: energia (de 2 a 3 peces de fruita diàries)
- Proteïna: neurotransmissors
- Greixos: DHA 45% del pes del cervell (Omega3). Necessitem 200mg diaris: peix blau, huevas de peix...
- Vitamines GRUP B i B12.
- Iode: Regula i condiciona el desenvolupament intel·lectual (peix, algunes marines)
- Ferro: Relacionat amb capacitat intel·lectual i concentració (marisc, peix, escopinyes, guacamole, carn vermella, ous, llegums...).
- Antioxidants: protecció cel·lular dels radicals lliures (fruita, verdura, olis vegetals, llegums i totes les fruites ataronjades tenen gran quantitat d’antioxidants com són la vitamina A (pastanaga), la vitamina C (taronja, nespre) i la vitaminaE (olives, fruits secs)
- Aigua: la baixa hidratació disminueix la capacitat intel·lectual. És molt important que no arribem a tenir set!
Els enemics del cervell són:
- Excés de greixos: Arteriosclerosi.
- Excés d’alcohol: Pèrdua de neurones (1 cubata = 1000 neurones menys).
- Excés de substàncies excitants: alteren el descans, la concentració, l’atenció (coca-cola, cafè, Redbull...).
A) Ansietat davant dels exàmens a causa dels següents motius:
- Manca de preparació i organització de l’estudi.
- Manca de control de l’ansietat (per estudiar o durant l’examen)
B) Tècniques. 3 fases:
1. PREPARACIÓ DE L’ESTUDI:
- Lloc d’estudi (cadascú precisa un lloc concret, amb o sense soroll, amb o sense companyia...) És important saber-ho i escollir el lloc òptim.
- Planificació (tenir clares les dates d’entrega, etc. I amb un criteri realista de les hores que et queden, fer-te l’horari).
- Tractament de la informació (motivar-nos, creativitat, objectius, premiar-nos, descans, hàbits).
- Recordar la informació (integrar-la en el teus esquemes de coneixement, fer-te tu mateix preguntes d’examen...).
- Expressar la informació.
- Examen: decàleg, pensar en positiu, respirar, repassar.
Crec que ha estat una conferència molt interessant ja que són 3 temàtiques que hem de tenir en compte per a poder aconseguir el millor rendiment possible: ens han recordat l'important que és l'activitat física (fer el que vulguem, però moure'ns) per poder oxigenar el nostre cos, mantenir una bona alimentació i no saltar-nos cap menjar, ja que si no ens alimentem correctament podem perdre la concentració amb més facilitat i per últim, les estratègies a emprar en el moment d'estudiar i posteriorment fer els exàmens.
No hay comentarios:
Publicar un comentario